Engang *86

Engang drømte jeg at der blev serveret løvefødder: Poterne og et lille stykke af underbenet, pelsen var stadig på, og kløerne. Det var en del af smagsoplevelsen, at man kunne se hvad man spiste, blev der sagt. Først skulle man flå pelsen af med hænderne, bagefter kunne kødet nemt skrabes af knoglerne med en teske. Kødet var dampende varmt, det var lyst, lignede kyllingekød. Sådan er det altid med eksotiske ting, tænkte jeg i drømmen, det smager altid bare af kylling. Men jeg nåede aldrig at smage på det, for de andre omkring bordet (jeg husker ikke hvem, om det var nogen jeg kendte, eller fremmede, fiktive drømmemennesker) protesterede over at jeg ville spise kun iført trusser. Jeg rejste mig op og det var rigtigt nok, og mens jeg ledte efter mere tøj at tage på, forsvandt løvefødderne (i drømmens kringelkroge).

Skriv et svar

