Engang *60

Engang tilbragte jeg ti timer i Billund lufthavn sammen med en veninde, mens vi ventede på et fly til Kreta. Den eneste udflugt vi tog på, var til Legoland. Vi gik ikke ind, hang bare lidt ud foran indgangen. Vi spurgte en af billetkontrollørerne om han ville tage et billede af os. Jeg husker ikke hvordan det startede, men i mange år havde jeg et billede i en ramme, ikke af mig og min veninde, men af mig og tre ansatte fra Legoland. Jeg husker billedet tydeligt: Jeg står med hænderne på ryggen, iført sorte bukser og en uformelig, grøn t-shirt, jeg smiler bredt. To billetkontrollører, begge mænd, står på min ene side. De har postkasserøde uniformer på, med guld-skråbånd hen over brystet. Den ene har en sølvgrå toupe, der sidder skævt under hans kontrollørkasket. På min anden side står en ung dreng i en mere joggingdragtsagtig uniform. Den er også rød, men falmet. Han har mange bumser i ansigtet, og holder en kost og et fejebræt. Jeg husker, at drengen skulle nødes til at være med på billedet. Jeg husker, at det var mig, der nødede og at det var hele havde udviklet sig lidt pinligt, men at min veninde og mig grinede og lod som det ikke var sådan. 

Skriv et svar

